وبلاگ آموزش Etabs و طراحی سازه

آموزش و تدریس ایتبز Etabs - تحلیل و طراحی سازه های فولادی و بتنی

آموزش و تدریس ایتبز Etabs - تحلیل و طراحی سازه های فولادی و بتنی



مهندس علیرضا خویه

کارشناس ارشد مهندسی عمران- زلزله
AliReza Khooyeh
, M.Eng in Earthquake engineering
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران
from KNTU ,IRAN

مهندس محاسب و مدرس دوره های تخصصی مهندسی عمران
Structural engineer & teacher of civil engineering courses

دارای 5 سال سابقه ی طراحی و اجرای سازه
Over 5 years of technical experience in structural analysis, design, and construction

انجام محاسبات مقاوم سازی و بهسازی سازه ها و ارائه راهکارهای مناسب
Provide appropriate solutions for strengthening and retrofit of structures

-------------
تماس:
09382904800
Khooyeh@Live.com

آموزش و تدریس



Instagram
آخرین مطالب

رفع خطای Unable to write joint / frame load در نرم افزار Etabs

این خطا عمدتا در برخی نسخه های کرک شده ی Etabs و در سازه های فولادی مشاهده می گردد و دلیل آن هم تعریف بارهای Notional (بارهای خیالی) می باشد

در تعریف بارهای خیالی در جهت X و Y اشتباهی صورت گرفته لذا یک بار دیگر به دقت این موضوع را واکاوی کنید اگر برطرف نشد بهتر است بارهای خیالی حذف کنید تا خطا برطرف گردد

 

نظرات  (۹)

سلام، قرمودید "بهتر است بارهای خیالی حذف کنید تا خطا برطرف گردد" میشه بیشتر توضیح بدید؟
منظورتون از "بارهای خیالی " رو متوجه نشدم.
پاسخ:
منظور بار های notional هستند که برای خطای هندسی در سازه های فولادی تعریف شده اند
سلام، من تو ایتبس تحلیل و طراحی نرم افزار رو انجام دادم و مقاطع رو هم عوض کردم تا به رنگ بنفش و زرد دربیاد.
ولی چهار تا از ستون های روی فونداسینمقرمز شده و هر چی مقاطع رو عوض میکنم
 (حتی 2IPE300-WPL500*20)باز هم قرمزه و جواب نمیده . چطور باید مقاطع رو تقویت کنم؟ 
پاسخ:
سلام 
روی ستون ها راست کلیک کنید و گزارش را ارسال کنید به ایمیل khooyeh{at}Live.com
ایمیلی با عنوان "ایراد طراحی ستون در ایتبس" براتون فرستادم، لطفا راهنماییم بفرمایید. متشکرم
سلام
گفتید که بارهای خیالی رو حذف کنید تا خطا از بین برود. همین کارو کردم و خطا از بین رفت . ولی من می خوام بارهای خیالی هم در ترکیب بارم وجود داشته باشن . علت خطا چیه و باید چیکارکنیم ؟
mer30
سلام دلیل این خطا اکثرا بارهای خیالی هستش اما میشه بدون حذف کردن این بار ها از الگوهای بار این مشکل رو حل کرد.
مطمئن باشید که هنگام تعریف پترن بارهای خیالی یه جای کار اشتباه کردید مثلا تو مودیفای کردنشون واسه دو جهت x , y هر دوتا رو x  زدید .من اینو درس کردم خطا رفع شد
این بارها رو اصلاح کردم اما مشکل رفع نشد وقتی حذفشون میکنم آنالیز انجام میشه اما برای تحلیل و طراحی به روش حدی لازمه این بارها تعریف شده باشن.. حالا باید چیکار کرد؟

سلام
من هم این مشکل رو دارم در سازه فولادی
unable to write frame load
نمیدونم چکار کنم
بارهای خیالی رو هم قائدتا" نباید حذف کرد
لطفا راهنمایی بفرمایید

پاسخ:
سلام 
از کدوم نسخه از Etabs استفاده می کنید؟
ترجیحا سعی کنید از نسخه هایی که 00 دارند استفاده نکنید. مثل Etabs 16.0.0 یا Etabs 15.1.0

سلام

دوستان هیچ باری رو حذف نکنید. دوباره به load pattern برید و بارهای notional رو edit کنید. قطعا جهت x و y رو اشتباه وارد کردید. من همین اشتباه رو کرده بودم. 

پاسخ:
ممنون از نظر بسیار مفید شما، مطلب فوق ویرایش شد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی